tisdag 7 januari 2014

Lillräkan Sture

Idag var en annorlunda dag då den började med lite kaffe & Battlefield 4. Vänta, mina mornar ser alltid ut så. Fast i morse stod det packning av flugbindningsmaterial på morgon schemat, för senare på kvällen skulle jag besöka Landskronas Sportfiskeklubb för det stod flugbindning på kvällens schema idag. 
Det blev ett medlemskap i klubben och fick träffat ett glatt gäng herrar, gubbar och grabbar där det dracks kaffe, snackades fiskesnack och det hördes goda skratt här och där. 

Jag fick skåda Saxå89:an (våtfluga) som verkade riktigt intressant att få skapa vid senare tillfälle. 
Vi var inte många som satt och band flugor men det är nog inte hela grejen med klubbträffar. 

Min egen kreation ikväll blev en räka "Lillräkan Sture" kallar jag den. 
Satt en stund och stirrade på lite hackelrester, då jag såg en söt räka i skräphögen med bindtråd, hackel m.m.

"Lillräkan Sture"
Bindtråd: Nylonfloss hot orange 
Kropp: Microcactus FL.Neon flash
Ögon: Metallbollsband
Ben/Rygg: Tuppnacke hackelstam grizzly
Krok: Kamasan wet trout #8
Lim: Bondic UV-Lim


Tyckte denna blev en rolig kreation som kan sätta sprätt på en del firrar. 

Tackar dock Landskronas Sportfiskeklubb gör en trevlig kväll. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar